Możesz uwolnić każde uzależnienie

Kompulsywne objadanie się słodyczami – efekt stłumionych negatywnych emocji, głównie poczucia winy i wstydu.

Uzależnienie – wynik szukania szczęścia (pozornego) na zewnątrz – objadanie się czekoladkami, zakupy, fantazje, czy czasami nawet ćwiczenia.

To czemu stawiamy opór trwa – aby odrzucić nałóg przestań obwiniać się, walczyć, pragnąć zmiany.
Pełna akceptacja i miłość do siebie to emocje, które pozwalają odrzucić opór i zrozumieć, że to w nas jest źródło szczęścia.

Gdy zaakceptujemy siebie w pełni i obdarzymy siebie samych miłością i pełnym współczuciem, poczujemy prawdziwe szczęście – przestajemy pragnąć (czuć brak) szczęścia – szukać go na zewnątrz – traktować porcje czekolady, zakupy czy współżycie, jako coś co może nam dać szczęście.

Gdy uwolnimy pragnienie (poczucie braku) – nasz umysł dąży do realizacji obfitości (nie potrzebuje już szczęścia z zewnątrz).

„Pragnienie realizacji określonego celu – blokuje naszą zdolność realizacji danego celu.Rezultat, którego oczekujemy jest wręcz od nas odpychany.Uwolnij całe pragnienie i zobacz jak szybko cel zostanie zrealizowany. Zrób eksperyment. Sprawdź.”

David R. Hawkins

Poczucie humoru na temat swoich niedoskonałości – wynik pełnej akceptacji siebie – szybki lek, który pokazuje nam negatywne
programy (przekonania) i podkreślając wyolbrzymianie ich mocy, pomaga je przekroczyć.
„Ach te czekoladki mają tak WIELKĄ MOC, związały mnie liną, moje ciało musi się poddać. One nade mną panują, biedny ja…! :)”

Wdzięczność – gdy jesteśmy wdzięczni za nasz największy dar – życie zaczynamy je doceniać, dbać o nie. Osoba wdzięczna za swoje
życie nie zaznaje stanu lenistwa.

Motywacja, a Inspiracja

Motywowanie się – zmuszanie się do czegoś.

Opór przed działaniem, potrzeba motywowania się wynika z istnienia potrzeby – braku.

Inspiracja – działanie z wewnętrznej mocy, z lekkością, chęcią, zainteresowaniem, dając z siebie bez wysiłku sto procent.

Inspiracja występuję dopiero, gdy w 100% akceptujemy siebie (w tym swoje ciało) oraz to, co nas otacza, gdy pozbędziemy się poczucia winy, obwiniania się, porównywania się do innych, braku wewnętrznej potrzeby zdobycia czegoś.

Gdybyś mógł/mogła zrobić coś lepiej to byś zrobił/zrobiła, ale nie mogłeś/nie mogłaś. Podjąłeś/podjęłaś więc najlepszą na dany moment decyzję.

Dopiero w momencie wybaczenia sobie i zaakceptowania siebie w pełni, możliwe jest działanie z chęcią i pasją, bez bólu, zmuszania się.

Bieganie

Bieganie – zwykła aktywność fizyczna naturalna człowiekowi.

Bieganie ma wpływ na ciało – zdrowie, witalność, libido, sylwetkę
jak i umysł – wykrztałca determinację, pokazuje, że to umysł, a nie ciało czy warunki zewnętrzne, ma moc sprawczą.

Stres – znika w trakcie biegania, fizjolgia blokuję depresję, smutek.
Produkowane są endorfiny – ciało się wzmacnia, odczuwa przyjemność.

Zdrowie – regularne bieganie przyczynia się do wydłużenia życia o 5 lat, pomaga uniknąć większości chorób cywilizacyjnych.

Kreawtywność, błyskotliwe pomysły – jako konsekwencja odrzucenia stresu i dotlenienia mózgu w trakcie biegu.

Jak zacząć?
Wystrczy 10 minut dziennie, każdego ranka. Minimalizm, systematyczność.

Poranny rytuał

Chcesz budzić się z uśmiechem na ustach i chęcią do życia? Chcesz tryskać energią, osiągać zamierzone cele w ciągu dnia?
Sam miałem z tym kiedyś problemy, leżałem w łóżku do południa i nic mi się nie chciało. Działo się tak do momentu, w którym poukładałem sobie w głowie kilka spraw.
Dziś nie mam już problemu z pokonywaniem grawitacji łóżka. Wyrobiłem w sobie nawyk porannego wstawania, codziennej aktywność od razu po przebudzeniu i chwilki odetchnienia od wszystkiego, można to nazwać prowizoryczną medytacją 🙂

Poniżej przedstawiam przepis na taki poranny rytuał. Czytaj dalej

Co jeść na śniadanie?


Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Sam długo szukałem odpowiedniego śniadania. Wstawałem rano i zaspany, z zakłopotaniem, stałem kilka dobrych minut przed otwartą lodówka  zastanawiając się, co zjeść na śniadanie.

Wybrać coś pożywnego, coś co szybko dostarczy energii przez to, że składa składa się z prostych węglowodanów? Ale przecież ktoś napisał o tym, że od węglowodanów prostych psują się zęby i rośnie brzuch. Co wybrać? Może jajecznica, albo kanapki?

Z radością mówię Ci, że dziś pozbyłem się dylematów. Moje śniadanie przygotowuje w kilka minut, jest smaczne, zdrowe i dostarcza odpowiednią ilość węglowodanów, białka, tłuszczy, witamin i antyutleniaczy.

Pewnie zastanawia Cię, co to za śniadanie?
Czytaj dalej

Jak schudnąć – nastawienie


Jeśli chcesz mieć wymarzoną sylwetkę, zdrowie, energie i atrakcyjny wygląd, musisz zamienić się w cyborga. Nie ma drogi na skróty, cud pigułek, super skutecznych pięciodniowych diet. Przemiana musi zajść w Tobie. Powiem więcej, nic nie wypracuje tej zmiany za Ciebie.

To jest ciężka praca i Twój wybór czy tę prace podejmiesz. Nie mówię Ci, że masz wziąć się w garść, tak samo jak nie nakłaniam Cię do objadania się hamburgerami. To Twój wybór. Chcesz mieć atrakcyjna sylwetkę?

Czytaj dalej

Dieta cud – 2 kg mniej w trzy dni

Dieta cud, czyli jak zrzucić 2 kg w trzy dni. To możliwe? Jeśli chodzi o utratę tłuszczu to w praktyce nie. Jednak z racji tego, że większość masy człowieka to woda, spożywając duże ilości soli i cukrów prostych można doprowadzić do nadmiernego magazynowania się jej w organizmie, przez co ciało wygląda mniej atrakcyjnie niż wskazuje na to procentowa zawartość tkanki tłuszczowej.

Tak, to właśnie z powodu nadmiernej ilości odłożonej wody,  np. dzień po świętach, zdarza się czuć nam nadmiernie ociężałym, a waga potrafi wskazywać 2 kilogramy więcej.

Jak więc pozbyć się 2 kilogramów w dwa dni? Wbrew pozorom, sposobem na to nie jest odstawienie wody i innych napojów. Wręcz przeciwnie, ale o tym w dalszej części artykułu.

Czytaj dalej

Cukry proste – dlaczego są złe i gdzie występują

Cukry rafinowane, wyłączając czas, w którym mogą się przydać, czyli krótki okres po treningu, mogą okazać się wręcz toksyczne dla organizmu.

  1. Cukry proste powodują wypłukiwanie wapnia z kości. Mają one zabójczy wpływ na organizm ponieważ go zakwaszają. Zakwaszenie powoduję obumieranie komórek… do tego organizm używa wapnia pobieranego z kości aby zobojętnieni odczyn kwasowo-zasadowego.
    Spożywanie cukrów prostych zwiększa więc podatności na złamania i powoduje powstawania próchnicy zębów.
  2. Cukry proste są przyczyną otyłości. Zaburzają reakcję organizmu na leptyne zwaną hormonem sytości. Człowiek, u którego występuje to zaburzenie czuje się ciągle głodny.
  3. Spożywanie cukrów prostych zmniejsza wrażliwość insulinową.
  4. Cukry proste przyczyniają się do nadmiernego magazynowania wody, czego konsekwencją może być nadciśnienie.
  5. Spożywanie cukrów może wzmagać zaburzenia emocjonalne. Zaobserwowano związek między zmniejszeniem intensywności stanów depresyjnych i napadów złości, a odstawieniem cukrów rafinowanych u badanych pacjentów.

 

Cukry proste, czy też równie niebezpieczne dwucukry potrafią ukryć się w pozornie zdrowych produktach i potrawach. Zdarza się, że nawet nie wiemy o ich istnieniu. W artykule podaję najbardziej powszechne produkty o dużej ich zawartości:

Czytaj dalej

Biały czy razowy – który chleb jest lepszy?

photo by Moyan_Brenn

Zastanawia Cię, dlaczego poleca się razowe pieczywo, makrony i ciemny ryż, mimo tego, że taka sama objętość porcji posiadają więcej kalorii od białych odpowiedników?

Biały chleb, czy inne „białe” produkty są mocno przetworzone, przez co mają niską jakość. Większość niezbędnych dla człowieka mikroelementów i makroelementów zawartych jest w okrywie owocowo-nasiennej zbóż, którą usuwa się w procesie produkcji białej mąki, czy ryżu błyskawicznego.

Czytaj dalej

Bieganie po schodach – zrezygnuj z windy i zgub brzuch

Fot. Flickr

 

Zastanawiało Cię, jakie ćwiczenie spala najwięcej kalorii, rozwija jędrność pośladków, mięśnie brzucha, spala tkankę tłuszczową, jest dużo skuteczniejsze od joggingu, powszechnie dostępne w większości miejsc i do tego można je wykonywać w zimę?

Czytaj dalej