Co jeść na śniadanie?


Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Sam długo szukałem odpowiedniego śniadania. Wstawałem rano i zaspany, z zakłopotaniem, stałem kilka dobrych minut przed otwartą lodówka  zastanawiając się, co zjeść na śniadanie.

Wybrać coś pożywnego, coś co szybko dostarczy energii przez to, że składa składa się z prostych węglowodanów? Ale przecież ktoś napisał o tym, że od węglowodanów prostych psują się zęby i rośnie brzuch. Co wybrać? Może jajecznica, albo kanapki?

Z radością mówię Ci, że dziś pozbyłem się dylematów. Moje śniadanie przygotowuje w kilka minut, jest smaczne, zdrowe i dostarcza odpowiednią ilość węglowodanów, białka, tłuszczy, witamin i antyutleniaczy.

Pewnie zastanawia Cię, co to za śniadanie?
To proste, jem mrożone owoce zmiksowane z jogurtem naturalnym, albo jajecznice ze szpinakiem i warzywami.

Opcja nr 1, jest smaczna, zdrowa i pięknie wygląda (Patrz zdjęcie wyżej)

Mieszankę truskawek, jagód, porzeczek, malin (im bardziej kolorowo tym lepiej) kupuje w sklepie, lub korzystam z własnych zapasów zgromadzonych w sezonie.

Wieczorem, przed pójściem spać wsypuję garść owoców do blendera i wstawiam do lodówki. Rano dodaję jogurt naturalny i wszystko miksuję. Czasami dodaje dodatkowo odżywkę białkową.

Gdy nie miałem blendera robiłem to samo, tyle, że w talerzu i rano rozdrabniałem owoce widelcem.

Jeśli będzie to dla Ciebie zbyt mało słodkie, to dodaj pół banana, ale jeśli tak jest to znak, że należy przyzwyczaić kubki smakowe do naturalnych ilości cukru. W skrócie- ogranicz cukier i wszystko co jest słodkie.

 

Kolejna opcja, troszkę bardziej ciężko strawna, ale porównywalnie zdrowa:

W sklepie kupuje mrożony szpinak w brykietach, jajka mam bezpośrednio z naturalnej hodowli, są dużo smaczniejsze i zdrowsze od tych od kur z chowu klatkowego, choć te drugie też się nadadzą.

Rano wrzucam na patelnie dwa brykiety szpinaku i w momencie, gdy się rozpuszczą dodaje 2 lub 3 jajka, wszystko mieszam i przyprawiam.

Przygotowanie i zjedzenie zajmuje mi jakieś 15 minut.

Takie śniadania dają mi mnóstwo energii na cały dzień, są szybkie w przygotowaniu i do tego bardzo smaczne! Bez względu na to, czy się odchudzasz, chcesz przytyć, czy utrzymać wagę takie śniadanie jest dla Ciebie!

Autor: Arkadiusz Perka Google+ 

2 myśli nt. „Co jeść na śniadanie?

  1. Niestety myślę, że opcja nr 1 na śniadanie odpada. Jako 2 śniadanie to owszem, ale nie jest wystarczająco kaloryczna żeby posłużyła za śniadanie. Można zjeść omlet np. białkowy ze szpinakiem plus jakieś razowe tosty, ale gdy zje się taki koktajl na śniadanie to napad głodu podczas kolacji murowany! Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i tutaj nie warto aż tak restrykcyjnie ograniczać kalorii.

    • Jem je o 9:00 i do 12:00 nie czuję głodu, być może to dlatego, że robię sporą porcje i przez ten czas pracuje przy komputerze 😉
      Wbrew pozorom, oprócz małej dawki węglowodanów z owoców, jogurt ma też trochę kalorii. W każdym razie po tym śniadaniu czuje się świetnie pod względem poziomu energii.
      W moim przypadku odpadają razowe tosty, czuje się po pieczywie lekko osłabiony, prawdopodobnie nie toleruje glutenu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *