Jak schudnąć bez odchudzania

Problemy z nadwagą i otyłością mają często podłoże mentalne. Być może, to nie w braku wiedzy na temat zdrowego żywienia leży problem. Zastanów się i czytaj dalej.

Dzisiejszy świat goni za wszystkim, zauważalne jest to szczególnie w Polsce. Całe to zamieszanie, jeśli damy się w nie wciągnąć, zastawia na naszej drodze wiele pułapek. Brak czasu, stres, zbyt krótki sen, goniące terminy, niedokończone projekty, problemy w domu, nieporozumienie z partnerem, brak satysfakcji z siebie, do tego ogólny pośpiech… to wszystko wprowadza człowieka w niekomfortowy stan psychiczny.

  • Zły stan psychiczny umysł najchętniej łagodzi jedzeniem. Taki system zachowawczy to pozostałość z dawnych czasów, kiedy to organizm nagradzał pierwotnego człowieka za zdobycie pożywienia dawką endorfin (hormonów szczęścia, które wprowadzają w dobry nastrój).
  • Endorfiny wydzielane są też podczas wysiłku fizycznego. Była to w dawnych czasach nagroda za aktywność, czyli wyjście na polowanie lub ucieczkę przed niebezpieczeństwem.
  • Analogicznie duża dawka tych hormonów, uwalnia się podczas przebywania w towarzystwie ludzi, których lubimy. Podczas przytulania ukochanej osoby, czy w czasie stosunku fizycznego. W tym przypadku chodzi o przetrwanie i przedłużenie gatunku.

Wszystkie opisane powyżej czynności były w przeszłości warunkiem przetrawia człowieka. Organizm, w celu zachęcenia do wykonywania ich, skojarzył je z przyjemnością. Do dziś wydziel podczas ich wykonywania endorfiny. Czasy się zmieniły, reakcje na bodźce nie,

Dzisiaj najłatwiej dostępnym źródłem endorfin jest jedzenie. Nie trzeba się męczyć i wychodzić na polowanie. Pożywnie znajduje się na półkach w sklepie lub w domowej lodowce. Jedyne co trzeba zrobić, to je zjeść. Właśnie tak otyli ludzie zazwyczaj reagują na stres. Jedzą.

Dlatego, aby poradzić sobie z nadwagą, radzę Ci, zwolnij. Zwalcz problem, a walka ze skutkami, czyli nadwagą nie będziecie konieczna. Życie jest piękne i proste, wystarczy to zrozumieć. Zastosuj się do kilku rad:

1. Zdecyduj czego chcesz w życiu. Skupiaj cały swój czas na rzeczach, które przybliżą Cię do Twojego celu. Pozwoli Ci to zyskać wiele cennego czasu marnowanego na nic nieznaczące bzdury. Żyj pełnią życia.

2. Rób wszystko ze spokojem, ale energicznie.  Pośpiech = nerwy. Zawsze, gdy zaczniesz się denerwować zatrzymaj się na chwilę i poczekaj, aż emocje opadną.

3. Znajdź pasję. Zajęcie, które uczyni z Ciebie wulkan pozytywnej energii. Wybierz się na kurs salsy, trening mma, skok spadochronowy, lot balonem, otwórz bloga, zacznij tańczyć, biegać, jeździj rowerem, na desce, podróżuj. Próbuj wszystkiego w granicach rozsądku.

4. Przestań się użalać nad sobą, każdy ma problemy. Zamiast o nich mówić i godzinami rozmyślać, po prostu je rozwiąż.

5. Otaczaj się ludźmi, którzy oddziaływają na Ciebie w dobry sposób. Są przyjaźni, w pełni Ci odpowiadają i mają pozytywną energie, którą się dzielą. Wyrzuć ze swojego życia tych, którzy Cię męczą psychicznie. Jesteś wolnym człowiekiem i to Ty masz wybór.

6. Spędzaj czas na łonie natury, przeznaczaj kilkanaście minut dziennie tylko dla siebie. Zobacz piękno świata, rozmyślaj, medytuj.

3 myśli nt. „Jak schudnąć bez odchudzania

  1. Co do punktu 3. Ja już z tymi pasjami nie wyrabiam. Już sam taniec: standard, łacina i Lindy Hop. To już są trzy różne style. Już nie wspomnę, że byłem na różnych kursach salsy, disco fox i tango argentino, ale z tym sobie już dałem spokój bo nie wyrabiałem. W zimie w każdy weekend wyjazd na narty. Często wyjazd na narty koliduje z warsztatami tanecznymi. Do tego od wiosny do jesieni dochodzą różne wyprawy rowerowe, których nawet już samo przygotowanie jest pracochłonne. A jak spróbowałem teraz wystartować w biegu na 10 km to miałem czas 50:08, śmiechu warte, tyle się niby ruszam, z jak widać po tym wyniku – zerowa kondycja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *